godziny pracy: pon.-pt. 715-1515
kasa: pon.-pt. 1030-1430
sekretariat: (32) 396 97 00
dyspozytor: 795 550 347
Jesteś na archiwalnej stronie Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów. Od 20 lipca 2022 roku strona Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów znajduje się pod adresem www.mzdim.bytom.pl
Zasady umieszczania reklam –kasetonów w pasie drogowym
Ustawa o drogach publicznych definiuje poj?cie pasa drogowego: „ pas drogowy – wydzielony liniami granicznymi grunt wraz z przestrzeni? nad i pod jego powierzchni? , w którym s? zlokalizowane droga oraz obiekty budowlane i urz?dzenia techniczne zwi?zane z prowadzeniem, zabezpieczeniem i obs?ug? ruchu, a tak?e urz?dzenia zwi?zane z potrzebami zarz?dzania drog? „
Zgodnie z art.40 ustawy o drogach publicznych za umieszczenie reklam w pasie drogowym wydawane jest zezwolenie w drodze decyzji administracyjnej i naliczana jest op?ata zgodnie z obowi?zuj?c? uchwa?? Rady Miejskiej .
W oparciu o ni?ej wymienione akty prawne ustala si? zasady umieszczania reklam w pasie
drogowym:
- Ustawa z dnia 21 marca 1985r o drogach publicznych w (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 poz.260)
- Ustawa prawo o ruchu drogowym tekst jednolity Dz.U. z 2012 poz 1137 .
- Rozporz?dzenie MTiGM w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiada? drogi publiczne i ich
usytuowanie Dz.U. nr 43 poz 430 z 1999 r
- Rozporz?dzenie MTiGM w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiada? drogowe obiekty in?ynierskie i ich usytuowanie Dz.U. nr 63 poz 735 z 2000 r
- Rozporz?dzenie MTiGM w sprawie znaków i sygna?ów drogowych Dz.U. nr 170 poz 1393z pó?niejszymi zmianami .
1. Lokalizacja reklam-kasetonów
• Wyklucza si? mo?liwo?? lokalizacji reklam w obr?bie skrzy?owa? dróg krajowych i wojewódzkich tj w promieniu 10,0 m od przeci?cia si? osi jezdni, odleg?o?? mo?e by? zwi?kszona w przypadku specyficznych warunków wyst?puj?cych w terenie
• Dopuszcza si? mo?liwo?? lokalizacji reklam w obr?bie skrzy?owa? dróg powiatowych i gminnych w promieniu 10,0 m od przeci?cia si? osi jezdni, pod warunkiem zachowania warunków widoczno?ci
• Wyklucza si? mo?liwo?? lokalizacji reklam w skrajni drogowej – nad jezdni?
• Wyklucza si? mo?liwo?? lokalizacji reklam na obiektach in?ynierskich nad jezdni?
• Wyklucza si? mo?liwo?? lokalizacji reklam na odcinkach o silnym zag?szczeniu informacji drogowej ( znaki drogowe pionowe, sygnalizacja ?wietlana )
• Zaleca si? utrzymanie odleg?o?? od zewn?trznej ?ciany budynku do zewn?trznej skrajni poziomej tablicy reklamowej –kasetonu – max. 0,8 m ??cznie z elementami mocuj?cymi
• Zaleca si? utrzymanie skrajni pionowej tablicy reklamowej –kasetonu – min 2,5m tj, i? dolna kraw?d? tablicy winna zachowa? odleg?o?? min.2,5m od nawierzchni chodnika
• Nale?y uwzgl?dnia? zapisy zawarte w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego
2. Grafika ,kolorystyka oraz wymiary nie powinny kojarzy? si? ze znakami drogowymi
3. Informacje zawarte na licu tablicy winny by? ograniczone do niezb?dnej tre?ci i nie powinny odwraca? uwagi kierowcy od ruchu na drodze
4. Zabrania si? stosowania kasetonów rozpraszaj?cych uwag? u?ytkowników drogi –?wietlnych o zmiennej tre?ci ,
5. Tablica reklamowa nie mo?e stanowi? zagro?enia dla ruchu ko?owego i pieszego
6. Pe?n? odpowiedzialno?? za tablic? reklamow? ustawion? w pasie drogowym ponosi jej w?a?ciciel.
- Utworzono: wtorek, 26-11-2013 godz. 14:19
- Zmodyfikowano: wtorek, 26-11-2013 godz. 14:24
- Opublikowano: poniedziałek, 30-11--0001 godz. 01:24
- Opracował: Administrator MZDiM
- Wyświetleń: 7697